De New Zealandse tulp is zo gek nog niet! - Reisverslag uit Wyndham, Nieuw Zeeland van Niels Houtenbos - WaarBenJij.nu De New Zealandse tulp is zo gek nog niet! - Reisverslag uit Wyndham, Nieuw Zeeland van Niels Houtenbos - WaarBenJij.nu

De New Zealandse tulp is zo gek nog niet!

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

06 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Wyndham

Inmiddels zit ik in Nieuw Zeeland. Lekker tussen de bollen aan t studderen, heb nu een ochtendje vrij, en dus de tijd om een verslag in elkaar te flansen. Er is wel onwijs veel gebeurd de afgelopen 3 weken, en dus ook genoeg om over te vertellen. Eerst wat meer over de onverwacht laatse dagen in Australie...

Na een paar dagen onwijs de toerist uithangen met de hele Crew in Melbourne vertrokken we, om nog een stukje great Ocean road te doen.Nu was er teveel man voor een ute, Dus eerst een Hyundai Getz gehuurd;). 'T is zon beetje de meest vrouwlijke/gay auto die je huren, dus reden we goed voor aap. Mja t was de goedkoopste, dus je moet wat:D! De auto is tijdens de trip vaak zat ergens halverwege een duin geparkeerd(geprobeerd) of tot de assen aan toe in t zand gezet. al met al weer een mooi spektakel, en ook de great Ocean road blijft een mooie route om te rijden. Het uitzicht verveelt nooit, en de weg is pittig bochtig, van bossen, stranden, tot steile kliffen met mooi blauw zeewater. Elke paar kilometer een klein kustdorpje echt mooi!

T bleef maar regenen in Australie, t zag er niet naar uit we snel weer verder konden met de harvest. en dus had ik besloten om naar Nieuw Zeeland te gaan. deze keer alles in "redelijk" goed overleg met de baas, dus al een hele verbetering met vorig jaar;). Binnen 10 uur na t besluit om naar NZ te gaan, zat ik op Melbourne Airport te wachten. ik was er om 9 uur savonds, en de vlucht ging om 8 uur sochtends. lekker een nachie wachten op melbourne airport, maar was zon beetje de meest saaie 11 uur van deze 3 maanden:D

Aangekomen in Nieuw Zeeland, stapte ik gelijk over op een binnenlandse vlucht richting Edendale. Hier ga ik werken voor Triflor een Nederlands bloembollenbedrijf die ook 80 hectare tulpen in NZ heeft zitten. Er werken hier een man of 15 (noord) Hollanders, dus was t na 3,5 maand eindelijk weer eens lekker nederlands ouwehoeren. tis echt onwijs gezellig en heb t goed naar me zin. mooie groep en en elke dag wordt er onwijs veel gelachen, geklierd(en bier gedronken)...

Nu woon ik samen met nog 5 andere jongens in "the post office" in Wyndham, 4 van de Clusius in Hoorn en lopen hier nu eindstage, en dan nog een is een backpacker uit Niedorp vandaan. iedereen mooi uit de Noordkop dus de barre verhalen komen vanzelf wel.
Was al wel wat gewend van Australie maar tegen dit onwijs grote huis kan weinig op. 4 master bedrooms. mja... Dave en ik slapen in de balieruimte, echt mooi alles van vroeger zit er nog in:D heb nog nooit zon grote kamer gehad.

Hier zijn we nu de tulpen aan t rooien, dus is er volop werk. Meestal zit ik op de trekker om de gerooide bollen van de rooier naar de schuur te brengen. lekker vlammen met de kipper dus;). Ook hier zit een mooie groep, onwijs gezellig en lekker werken.
ze pellen hier van 7 uur sochtends tot 1 uur snacht met 2 pellijnen, t meetste is wel onwijs voor elkaar hiero, dag en nacht shift met op elke pellijn 15 man. Ook zit ik hier wel weer is op de heftruck beetje kistenwegrijden enzo, net als "vroeger" bij de bollenboer. Alle oude herrineringen komen weer terug. Het is een hele andere ervaring dan Australie maar wel een mooie!
Elke dag om 6 uur staat er eten op tafel dat is gemaakt door een catering bedrijf, dus zo aanschuiven en happen, compleet met ijs en dessert;) dus echt goed voor elkaar. In de weekenden gaan we standaard uit eten, meestal bij de lokale edendale pub, lekker aan de kippenschnitzels en halve kilo steaks;)

t weer is hier Nieuw Zeeland is niet echt super, wel een paar mooie dagen gehad maar de laatste week is t alleen maar regen, wind en koud. ze zeggen dat t in februari beter wordt dus we hopen op t beste... want heb de lange broek hier in 5 dagen al meer aangehad dan 3 maanden Australie.

Hier is nog werk tot eind februari, daarna ga ik nog door New Zealand reizen. Maar hoe en wat weet ik nog niet precies. heb t hier tussen de Hollanders(e) bollen nu wel weer dik naar me zin.

Heb hierzo ook een nieuw NZ nummer: +6421254923

Cheers eennn... No worries!

Niels!

  • 06 Februari 2011 - 03:23

    Dirkalje:

    hey mate,

    zie wel weer dat je goed naar je zin hebt.
    mooie trekkers trouwens ;)
    zo ik ga mn tas maar is inpakken.
    ga je spreken
    grtjes!

  • 06 Februari 2011 - 13:24

    Lilian:

    Hee Niels!
    Gaat goed zo te zien.
    Ik dacht al dat je dan vast mark jongejan zou tegenkomen en zie hem waarrempel op je foto ;)
    Leuk jo, doe hem maar de groeten :P
    Wel gaaf om daar te werken volgens mij :)
    Heel veel plezier nog daar!

    Groetjes

  • 21 Februari 2011 - 22:32

    Daan Willems:

    Hey Niels!

    Ik zie dat je nog steeds ver van huis bent! Tot hoe lang ben je nog bij die loonwerker bezig geweest? Ik ben al weer een tijdje terug in NL na een schitterende week nog in Thailand te zijn geweest. Ben al weer aardig genesteld;). Wanneer kunnen we je weer terug verwachten?

    Gr Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 1992
Totaal aantal bezoekers 47479

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 12 April 2011

Back to the Outback

23 September 2009 - 23 Februari 2010

mijn eerste reis

Landen bezocht: